edytuj
Witamy na stronie internetowej
Zespołu Szkół Specjalnych
w SZPZOZ im. Dzieci Warszawy
w Dziekanowie Leśnym

Międzynarodowy projekt edukacyjny

Z kulturą mi do twarzy

Nasza szkoła bierze udział w III edycji Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego "Z kulturą mi do twarzy". Autorką i koordynatorką projektu jest pani Paulina Marcysiak, nauczycielka z Przedszkola Niepublicznego Piastuś w Inowrocławiu.
Termin realizacji: 3 października 2022 – 23 czerwca 2023

Cele projektu wynikające z Podstawy Programowej

Przedszkole: tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki. Współdziałanie z rodzicami, różnymi środowiskami, organizacjami i instytucjami, uznanymi przez rodziców za źródło istotnych wartości, na rzecz tworzenia warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka.

Kreowanie, wspólne z wymienionymi podmiotami, sytuacji prowadzących do poznania przez dziecko wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina, grupa w przedszkolu, inne dorosłe osoby, w tym osoby starsze, oraz rozwijania zachowań wynikających z wartości możliwych do zrozumienia na tym etapie rozwoju.

Szkoła Podstawowa: wprowadzanie uczniów w świat wartości, w tym ofiarności, współpracy, solidarności, altruizmu, patriotyzmu i szacunku dla tradycji, wskazywanie wzorców postępowania i budowanie relacji społecznych, sprzyjających bezpiecznemu rozwojowi ucznia (rodzina, przyjaciele).

Wzmacnianie poczucia tożsamości indywidualnej, kulturowej, narodowej, regionalnej i etnicznej; formowanie u uczniów poczucia godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób. 

Ukierunkowanie ucznia ku wartościom.

Cele szczegółowe:

  • promowanie kultury wysokiej, wrażliwości na piękno;
  • rozwijanie poczucia estetyki poprzez kontakt ze sztuką;
  • współpraca z placówkami kulturalnymi i środowiskiem lokalnym;
  • wychowanie w duchu wartości, takich jak: dobro, piękno, altruizm, patriotyzm;
  • kształtowanie empatii i szacunku wobec osób starszych i niepełnosprawnych;
  • kształtowanie poczucia przynależności do kraju, regionu, zapoznanie z ich tradycjami  i historią w sposób dostępny dziecku ;
  • zapoznanie z normami i zasadami życia społecznego oraz ich przestrzeganie;
  • współpraca z rodzicami, włączanie ich do aktywnych działań na rzecz placówki.